Отче наш

Молитва Господня - Отче наш


Славянский перевод до раскола 14 века - Остромирово Евангелие 1056 года

отче наш иже еси на небесех, да святится имя твое, да придеть царствие твое, да будеть воля твоя, яко на небеси и на земли, хлеб нашь насущный даждь нам днесь, и остави нам долгы нашя, яко и мы оставляем должником нашим, и не введи нас в напасть, но избави ны от неприязни. яко твое есть царство и сила и слава во векы. аминь.


Оригинальный греческий текст - Codex Vaticanus IV век

πατερ ημων ο εν τοις ουρανοις, αγιασθητω το ονομα σου, ελθετω η βασιλεια σου, γενηθητω το θελημα σου, ως εν ουρανω και επι γης, τον αρτον ημων τον επιουσιον δος ημιν σημερον, και αφες ημιν τα οφειληματα ημων, ως και ημεις αφικαμεν τοις οφειλεταις ημων, και μη εισενεγκης ημας εις πειρασμον, αλλα ρυσαι ημας απο του πονηρου. οτι σου εστιν η βασιλεια και η δυναμις και η δοξα εις τους αιωνας. αμην.


Латинский текст - Cod.Sang. 17, IX век

pater noster qui in celis es, sanctificetur nomen tuum, veniat regnum tuum, fiat voluntas tua, sicut in celo et in terra, panem nostrum supersubstantialem da nobis hodie, et dimitte nobis debita nostra, sicut et nos dimisimus debitoribus nostris, et ne nos inducas in temptationem, sed libera nos a malo. amen.


Толкование молитвы Отче наш


Отче наш иже ecu на небесех. Бог наш Создатель, сотворивший нас из ничего, через Сына Своего по естеству сделался для нас Отцом по благодати. Отец почивает во святых и будучи свят пребывает на небесах.
«господь с небесе на землю призре.» (Пс. 101)
«отец вашь иже есть на небесехь» (Мк. 11)

Да святится имя Твое. Поелику Ты свят, то освяти имя Свое и в нас, освяти и нас так, чтобы мы, сделавшись Твоими, могли святить Твое имя, возвещать его, как святое, прославлять его в себе, а не осквернять.
«и освящу имя мое великое оскверненное во езыцехь. еже осквернисте среде ихь. и уразумеють езыцы яко аз есмь господь. глаголеть адонаи господь. внегда освящуся в вас предь очима ихь.» (Иез. 36)

Да придеть царствие Твое. Будь нашим Царем ради наших добрых дел, а не врагом за наши злые дела. И да приидет Царствие Твое - последний день, когда Ты примешь Царство над всеми, и Царство твое будет вечно, каково оно и есть. Ожидает оно, впрочем, достойных и готовых к тому времени.
«и царство его царство вечное. и вся власти тому работати будуть и слушати.» (Дан. 7)

Да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Утверди нас, как Ангелов, чтобы воля Твоя была исполняема в нас и нами, как и в них; да будет не наша воля страстная и человеческая, но Твоя без страстная и святая. И будем как и заповеди Твои, исполнять святую волю Твою, а не свою греховную. И как Ты соединил земное с Небесным, так и в нас, находящихся на земле, да будет Небесное.
«обаче не моя воля но твоя да будеть.» (Лк. 22)

Хлеб наш насущный даждь нам днесь. Мы просим о насущном хлебе. Хлеб же для души есть слово Божие, как сказал некто из святых: «сыне отверзаи уста твое слову божию» (Притч. 31). Поэтому хорошо вспоминать о Боге чаще, чем дышать.
«писано есть не о хлебе единомь живь будеть человек. но о всаком глаголе исходещимь изь усть божиих.» (Мф. 4)
«и слово плоть бысть и вселисе в ны» (Ин. 1)
«и хлеб егоже аз дам. плоть моя есть. юже аз дам за живот мира» (Ин. 6)

И остави нам долгы нашя, яко и мы оставляем должником нашим. Поелику мы грешим и после крещения, то повелевает молиться, дабы оставил нам грехи наши. Прости нам все, что мы делаем злого. Наш грех – это наш долг Богу. Поэтому мы просим Его простить нам долги, то есть, грехи наши. Как и мы прощаем тем, кто сделал грех против нас. Если мы не будем прощать людям, которые нас обижают, то и Бог не простит нам наши грехи. Поэтому становясь на молитву, надо от всего сердца простить всем врагам нашим.
«аще бо отпущаете человекомь согрешения ихь. отпустить и вамь отец вашь небесныи.»(Мф. 6)

И не введи нас в напасть. Подлинно много напастей причиняется нам от диавола, много и от людей, или явно оскорбляющих, или тайно злоумышляющих. И тело, иногда восставая на душу, наносит тяжкий вред; а иногда подвергаясь различным болезням, причиняет нам скорби и страдания. Посему так как многие и различные напасти нападают на нас со многих сторон, то мы научены испрашивать у Бога всех избавления от них.
«бдите и молитесе. да не внидете в напасть. духь бо бодрь а плоть немощна.» (Мк. 14)

Но избави ны от неприязни. Всех нас соблюди, Господи, от всякой неприязни и сладострастия, особенно возстающих во удех наших. На все неприязни дьявольские даруй одоления и бесом покажи нас страшными и неприступными. И Твоею славою, победою и помощию наставляемся на путь праведный, и во время исхода душ наших от тела, будь нам покровитель на бесы во истязании их.
«всакь иже слышить словеса царствия. и не разумевщу. придеть неприязнь. и восхитить всеяное во сердци его.» (Мф. 13) «не молю да возмеши их от мира. но да соблюдеши их от неприязни.» (Ин. 17)

Яко Твое есть Царство и сила и слава, а не наша. Мы сами хотели бы царствовать со своими страстями, т.е. поставить все на своем: на свою бы силу, а не на Твою надеялись, своей бы искали славы, а не Твоей: но это желание в нас бесовское. Мы должны покорить все Твоей воле, искать во всех делах Твоей силы и делать все для Твоей славы.«вся во славу божию творите» (1Кор. 10)
«тебе господи величество. и сила. и слава. и одоление. и исповедание. и крепость. яко ты всеми иже на небеси и на земли владычествуеши. от лица твоего трепещеть всякь царь и езыкь. и тебе господи царство и великолепие во всехь и во всяцемь начале. от тебе богатство и слава. ты надь всеми началствуеши господи. начало всякаго начала. и в руку твоею крепость и власть. и в руку твоею милость вседержителю. возвеличити и укрепити вся.» (1Пар. 29)



Сайт создан в системе uCoz